søndag 21. september 2008







Roser og div planter som blomstrer nå i slutten av september. Det er vel ikke lenge før nordavinden sveiper med seg det som er i hagen.Trist å tenke på i grunn,jeg har igrunn mest lyst til en av to ting...enten gå i hi,å våkne til våren ,eller ta meg en LANG ferie en plass i varmen.
Men det blir vel ingen av delene..må nok holde ut her i steinrøysa .Men det blir da en tur til varmen i vinter,får ha den å se frem til. Så er det bare to mnd til jeg får begynne å så i gjen...hihi. Har plukket en del frø i dag,men blodbegera blir det lite frø av i år ser jeg.
Høstet epler i dag...4 stk Transparente,16 stk sommerred. Bra det i grunn trærna er planta i år. Hadde ikke regna med avling i år.Tomater har jeg i overflod i år. Det er første året at tomatplantene har fått klart seg omtrent på egenhånd...de er kun vatna.Gjødsling har jeg vært veldig sløv med. Men de stortrives pussig nok.Kansje de har fått for mye "omsorg" før om åra?












4 kommentarer:

Anonym sa...

Mange fine blomsterbilder.
En skulle vært trekkfugl om vinteren, reist om høsten og kommet hjem til såsesongen starter.
Jeg får heller ikke frøkapsler på blodbegerplantene iår, enda de blomstrer som bare rakkern.

Marit sa...

Så mange flotte rosebilder du har tatt, Torill! Det er synd det snart er slutt på blomstringen for i år, men de kommer heldigvis tilbake neste sommer :)

Torill sa...

Jeg fant 5 frøkapsler i alt på blodbegeren,1 moden ,4 umodne.Men jeg tok inn alle så får jeg se hvordan det går.

Ja,rosene kommer tilbake,Iris,men det er så LENGE til. Synst denne sommeren har forsvunnet i rekordfart.
Men det er så lite en kan gjøre med det,annet enn å ta bilder .....så varer den litt lenger....

Unknown sa...

Her ute varer sommeren myyyye lengre, nå som du har lagt ut de fine bildene! :-)